ЧИННИКИ ВПЛИВУ НА ІННОВАЦІЙНУ АКТИВНІСТЬ МІЖНАРОДНИХ КОМПАНІЙ В УМОВАХ РОЗВИТКУ ТЕХНОЛОГІЇ БЛОКЧЕЙН

Автор(и)

  • Я.А. Петровський
  • О.О. Корогодова Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна

Ключові слова:

інвестиційна активність, міжнародні компанії, технології блокчейн, інновації, інноваційна діяльність

Анотація

Інновації стали рушійною силою сучасного ділового світу, впливаючи на успіх компаній у різних галузях і регіонах. Зі швидкими темпами технологічних змін і глобалізації, компанії постійно стикаються з новими викликами та можливостями, які вимагають інноваційного мислення та рішень. Це дослідження має на меті вивчити фактори, які впливають на рівень інноваційної активності міжнародних компаній, і можливі шляхи їх використати. Аналіз різних рушійних сил інновацій, таких як інвестиції в дослідження та розробки, сприятлива організаційна структура, доступ до талантів і зовнішнє партнерство, дозволить сформувати загальну мапу чинників, що впливають на інноваційну активність, дослідити їх та взаємозв’язок між ними. Існує ряд ключових чинників, які спонукають до активізації інноваційної діяльності міжнародні компанії у сучасному бізнес-ландшафті. Деякі з них включають: • Технологічний прогрес. Швидкі темпи технологічних змін спонукають компанії досліджувати нові більш інноваційні способи ведення бізнесу. Це особливо вірно у випадку технології блокчейн, яка пропонує численні переваги компаніям, які прагнуть оптимізувати свою діяльність, підвищити рівень безпеки та ефективність. • Посилення конкуренції. Поява нових конкурентів і глобалізація ринків спонукають компанії зосереджуватися на інноваціях як на засобі збереження власних позицій на ринку. Розробляючи нові продукти, послуги та бізнес-моделі, компанії можуть виділитися серед конкурентів і зберегти свої конкурентні переваги. • Зміна очікувань клієнтів. Змінні потреби та очікування клієнтів змушують компанії змінювати свій продукт, ключом до цих змін стаю інноваційна діяльність. Прикладом є розвиток цифрових технологій що призвів до зростання попиту на більш зручні, персоналізовані та доступні продукти та послуги. • Мінливість ринків. Зростання кількості нових технологій і бізнес-моделей руйнує традиційні ринки та створює нові можливості для інновацій. Компанії які здатні швидко адаптуватися до цих змін, мають більше шансів досягти успіху в довгостроковій перспективі. На інноваційну діяльність міжнародних компаній впливає складна взаємодія технологічних досягнень, посилення конкуренції, зміни очікувань споживачів і ринкових змін. Щоб залишатися конкурентоспроможними, компанії повинні бути активними у своєму підході до інновацій і постійно шукати нові можливості, щоб виділитися на ринку.[1] Іншим важливим фактором, який впливає на інноваційну діяльність, є наявність інвестицій. Вище розглянуті чинники вимагають інвестицій для проведення досліджень та розробок нових продуктів і впровадження нових технологій. Без достатніх інвестицій компанії можуть не мати ресурсів, необхідних для підтримки цієї діяльності, що може пригнічувати інновації. Крім того, доступність інвестицій також може вплинути на типи інновацій. У деяких випадках компанії можуть з більшою ймовірністю шукати інновації, які сприймаються як менш ризиковані або з більшою ймовірністю принесуть віддачу від інвестицій, а не ті, які є більш ризиковими або трансформаційними. Це може обмежити потенційний вплив інновацій і уповільнити прогрес у ключових сферах.[2] Варто зазначити, що доступність інвестицій не завжди розподіляється рівномірно. Деякі регіони чи галузі можуть мати більший доступ до інвестицій, ніж інші, що створює дисбаланс в інноваціях та економічному зростанні. Особливо це стосується країн, що розвиваються, де інвестиції в інновації можуть бути обмежені рядом факторів, включаючи відсутність інфраструктури, брак кваліфікованих працівників і обмежений доступ до капіталу, Хоча для розвитку економіки цих країн необхідні підприємства що мають змогу скласти конкуренцію як на національному так і на міжнародному ринках. Зі зростанням розуміння важливості інновацій, зростає визнання важливості інвестицій в інновації як рушія економічного зростання та розвитку. Уряди, промисловість та інші зацікавлені сторони все частіше вживають заходів для підтримки інноваційної діяльності насамперед через інвестиції у цю сферу, а також за допомогою низки політичних заходів та ініціатив. Інвестиції є вкрай важливим фактором, який впливає на інноваційну діяльність. Без достатнього обсягу інвестицій компанії можуть не отримати необхідну, для подальшого зростання та розвитку, інновацію, що в свою чергу призведе до втрати позицій на ринку.[3] Незважаючи на великий вплив фінансових інвестиції, існує багато нефінансових факторів, які можуть впливати на здатність компанії до інновацій. Одним з основних нефінансових факторів впливу є культура компанії, вона може впливати на інновації. Культура компанії може як підтримувати, так і перешкоджати інноваціям, залежно від її цінностей і пріоритетів. Компанії, які віддають перевагу творчості, експериментуванню та ризику, швидше за все, будуть більш інноваційними, ніж ті, які віддають перевагу стабільності та передбачуваності. Людський капітал - ще один важливий нефінансовий фактор, який впливає на інноваційну діяльність. Співробітники компанії є її найважливішим активом, коли йдеться про стимулювання інноваційної активності. Компанії, які інвестують у розвиток навичок і знань своїх співробітників і надають пріоритет різноманітності та інклюзивності, з більшою ймовірністю матимуть висококваліфіковану робочу силу, здатну рухати компанію вперед. Співпраця також є критично важливим фактором впливу. Співпраця може допомогти отримати доступ до нових ідей, технологій і ресурсів, які можуть бути важливими для просування нововведень. Компанії, які відкриті до співпраці з партнерами, постачальниками та іншими зацікавленими сторонами, можуть отримати вигоду від доступу до нових перспектив та ідей, які сприятимуть розвитку інноваційних змін. Доступ до інформації та знань - не менш важливий за інші фактор, який може вплинути на інновації. Компанії, які мають доступ до останніх досліджень, тенденцій і ринкових даних, краще підготовлені для виявлення нових можливостей і розробки нових рішень. Нарешті, регуляторне середовище також впливає на модернізацію процесів та продуктів. Компанії, які працюють у жорстко регульованих галузях або країнах, можуть зіткнутися з більшими перешкодами для інновацій, ніж ті, які працюють у більш гнучкому регуляторному середовищі. Прикладом є компанії в галузі охорони здоров’я та фармацевтики, вони стикаються зі значними регуляторними перешкодами, які уповільнюють розробку та впровадження нових інноваційних продуктів. Через додатковий контроль навіть зміни у питаннях адміністративного характеру потребують більші витрати часу, фінансів та людських ресурсів. [4] Підсумовуючи, інновації є критично важливим фактором успіху міжнародних компаній. Фінансові інвестиції важливі, але нефінансові фактори, такі як людський капітал, корпоративна культура, співпраця, доступ до інформації та знань, відіграють вирішальну роль. Інвестуючи як у фінансові, так і в нефінансові фактори, компанії можуть досягти успіху на все більш конкурентному глобальному ринку.

Біографії авторів

Я.А. Петровський

студент, Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського

О.О. Корогодова, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

кандидат економічних наук, доцент

Посилання

Микитюк Петро Петрович. Інноваційний менеджмент. 2006. URL: https://dut.edu.ua/en/uploads/l_685_96231121.pdf

Осецький В. Л. Інвестиції як інструмент інноваційного розвитку економіки. 2005. URL:https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstream-download/123456789/55278/5/Osetskyi_banking_system.pdf

Бажал Юрій. Інвестиційний ресурс інноваційного розвитку. URL: http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/2441/Bazhal_Investytsiynyy_resurs.pdf?sequence=1

Федулова Л. Концептуальна модель інноваційної стратегії України. Економіка і прогнозування, 2012, 1: 87-100. URL: http://eip.org.ua/docs/EP_12_1_87_uk.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-16

Номер

Розділ

СЕКЦІЯ 3. НАЦІОНАЛЬНІ ІННОВАЦІЙНІ СИСТЕМИ ТА ІНДУСТРІЯ-4.0: ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ТА ЕФЕКТИВНОСТІ